تنظیم اندازه ی ابزار ها درscript بیسیک 4 اندروید

تنظیم اندازه ی ابزار ها درscript بیسیک 4 اندروید

تنظیم اندازه ی ابزار ها درscript بیسیک 4 اندروید

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام.در آموزش های قبلی گفتیم که هر ابزاری ، نیازمند تعیین موقعیت قرار گیری و اندازه است.و گفتیم این کار با حرکت موس بر روی یک ابزار و جابجایی آن در abstract designer براحتی انجام میشود اما این اندازه در همه ی گوشی های موبایل یکسان نیست.از طرفی گفتیم برای هماهنگ سازی برنامه با همه سایز تلفن همراه ،تبلت و … نیازمند آنیم که کد نویسی کنیم.اما ایم کد نویسی به چه صورت است ؟

قبل از شروع این نکته حائز اهمیت بالایی است که ، این مرحله ، برای هر ابزاری مانند ایمیج ویو ، باتن و… الزامیست و هیچ راه فراری در آن وجود ندارد !

کار را با یک مثال شروع میکنیم. یک ایمیج ویو مانند این آموزش بسازید . پس از ساخت ، شما قصد دارید محل قرار گیری آن را تعیین نمایید.

کد مورد نیاز محل قرار گیری و سایز ایمیج ویو ، باید در اسکریپت نوشته شده و اجرا شود.برای این مثال ،ما کد زیر را در اسکریپت مانند تصویر قرار میدهیم.

2016-01-25_17-35-54

 

 

 

 

خب معنای این کد چیست ؟

imageview1 نام ابزار شماست ، setleftandright یعنی تنظیم اندازه چپ و راست. اما اعداد داخل پرانتز چیست ؟

این بسیار مهم است که این قسمت را حتما متوجه شوید.

اگر شما گوشی را 100 درصد در 100 درصد فرض کنید ، عرض آن حکما 100 درصد میشود.حال اعداد بعد از setleftandright ، داخل پرانتز به این معنا هستند که 20% از سمت چپ جلوتر و تا 60 درصد به سمت راست کشیده شود.این عداد بسته به دلخواه شما متغیر هستند . همچنین در خط دوم ، پس از settopandbottom ( به معنای تنظیم بالا و پایین ) ، در پراتنز اعدادی نوشته شد که به این معناست که از 25% بالا شروع و تا 35% ایمیج ویو کشیده شود.

هر کدی نوشتید ، برای اجرا باید روی run مانند تصویر بالا کلیک نمایید.

اگر خواستید پس از اجرای کد و کلیک روی آن ، تصویر را ویرایش کنید ، باید آنرا از حالت read only خارج نمایید ، برای این کار کافیست یکبار روی سر برگ properties کلیک کنید.

 

تمرین !

حتما تعدادی ابزار مانند باتن و ایمیج ویو و… را  اضافه کرده و این کد را تمرین کنید تا در حافظه ی شما سپرده شود.

 




برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.